Контрольні роботи
5 клас
Контрольна робота.
Повторення вивченого.
1. Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
В)тихий, веселий, веселитися, калина;
2. Виписати рядок, у якому всі іменники
записані правильно.
А) теплою, глибокою, свіжою,
польовою;
Б) зеленою, пахучею,
лісовою,земною;
В) гарною, свіжею, красивою,
справедливою.
3. Поставити іменники в орудному відмінку
однини й записати їх.
Пісня, доля, душа, меч, осінь,
любов, мати, міць, честь, молодь, круча.
4. Записати подані слова, поставивши, де
треба, м’який знак.
Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся,
несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… .
5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
Навча…шся, пиш…ш, чита…ш,
зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.
6. Розподілити дієслова
на дві колонки.
1-а дієвідміна
2-га дієвідміна
Працюють, носять, читають, підтримують,
сидять, біжать, допомагають, живуть,
співають,сплять.
7. Розподілити слова за
частинами мови.
1) ліс, зоря, студент, плакса; а)
дієслово;
2) веселий, добрий, залізний,
хоробрий; б) іменник;
3) написати, поважати, шанувати,
знайти. В) прикметник.
8.Виписати особові
займенники.
Садок, я, посадив, високі, тополі, він,
виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти, любити, Батьківщина, вони.
9.Написати
твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники,
прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування). (4б.)
5 Клас
Контрольна робота. Відомості
із синтаксису та
пунктуації.
Словосполучення, речення.
1.
У якому рядку всі словосполучення іменникові?
а) Ручка дверей, шапка господаря,
сторінка з книжки, чашка для
молока;
б)
білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
калинова сопілка ;
в)
возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
г)
далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2. У
якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
а) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз,
золоті руки;
б)
працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
працювати;
в) день
втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають
пишно, закінчити
роботу .
3 За
метою висловлювання речення поділяються
на
а) прості, складні, складені;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) причини, мети, умови;
г) єднальні, протиставні, розділові;
4.
Двоскладними реченнями називаються речення:
а) у яких наявні обидва головні члени—підмет і
присудок;
б) з одним головним членом;
в) у яких є другорядні члени речення;
5. Назвіть
речення, у якому не використано означень:
а) Осінній холодок над спраглою землею шатро
гаптоване
широко розіп’яв.
б) А гостей вже так багато в цій порі весняній.
в) Січ немало виплекала героїв, немало вмістила
в собі подій.
г) У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.
Додатком називається:
а) другорядний член речення, який
називає ознаку предмета;
б) другорядний член речення, який означає
предмет і відповідає на
питання непрямих відмінків;
в) другорядний член речення, який вказує на час,
місце, причину
дії;
г) головний член двоскладного речення, який
означає дію або стан
предмета.
7.
Виділіть речення, у якому немає додатка.
а) У нас до калини ставляться з великою повагою.
б) Львів—одне з найдавніших міст України.
в) Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
г) І робота закипіла, ліс рубати почали.
8. У
поданому реченні підкресліть додатки.
Тут копають рів глибокий, там
нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано
обставину.
а) А навколо по долині скрізь розсипались хати.
б) Князь побудував це величне місто.
в) І укрили Чорне море українські кораблі.
г) Дівчина співала пісню про рідну Україну
10. Яке
з речень є двоскладним?
а) Вивчаймо рідну мову.
б)
Люблю красу чарівного слова.
в) Мова об’єднує людей у національну спільноту.
г) Не можна не любити рідної мови.
11. Яке
з речень є непоширеним?
а) Легкий сніжок припорошив землю.
б) Біліє сніг.
в) Усюди засніжило.
г) Падає лапатий сніг.
12. Які з
названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
правильні відповіді)
а) Звертання;
б) додаток; в)
означення; г) підмет; д)
обставина.
5 клас Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
Звуки мови й звуки
мовлення.
1. Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А)
а,я,о,є,е;
Б)
у,ю,и,ї;
В)
а,о,у,е.
2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
А) сім’я, яблуко, співаю, єдиний;
Б) маля, синє, мелодія, пісня;
В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
3. Виділіть рядок, у якому звуків більше
ніж букв.
А) яблуко,рясно, дзвін, роз’їзд;
Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
В)тінню, бадьорий, торф’яний,
полум’я;
Г) бур’ян, без’якірний,
м’ята, обличчя.
4. У якому рядку однакова кількість звуків і
букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузір’я, небесний, солов’ї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
5. У якому рядку всі слова мають відкриті
склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
Виберіть
кілька правильних відповідей.
6.У яких рядках у всіх словах приголосні
звуки є глухими?
А) тиша, сипте, шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після м’якого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть
відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть
відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний
1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська
2)дев’ять букв, вісім звуків;
В) передзвін
3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні
4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською
5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
9. Установіть відповідність між словами та
правилами переносу їх з рядка
в рядок.
А) надзвичайний, підживити 1)
не можна відривати першу букву
від кореня;
Б) олія, Юлія 2) не
можна розривати буквосполучення
дж, дз;
В) дзвінок, раджу 3)Можна розривати
буквосполучення
дж, дз;
Г) прийти, прибрати
4) Склад, який складається з однієї літери ,
з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть
твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова,
у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
(3б.)
Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування
1. У якому
реченні неправильно використано чергування у/в?
А)
Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
Б)
Державною мовою в Україні є українська мова.
В)
ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
горах.
2. Укажіть рядок
, у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
А)
ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
Б)
сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
В)
…ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
Г)
пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3. Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються
з апострофом.
А) М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
Б)
під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
В)
об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
Г)
в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4. Укажіть речення, у якому неправильно
використано чергування у/в.
А) До
цих островів належав і Лебединий.
Б) Скрізь тихо й сумно.
В)
Стрепенувся ліс й собі заграв.
5. Виділіть рядок, у якому в усіх словах
подвоєння виникло внаслідок збігу
кінцевих і початкових літер частин слова
А) Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
Б) гілля, рівняння, осінній, міццю;
В) старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
Г)беззубий, здоровенний, каяття,
бадилля.
6. Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві
приголосні подовжились.
А)
Стаття, міддю, суддя, тінню;
Б) ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
В) стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
Г) життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7. Визначте рядок слів, у яких в орудному
відмінку однини відбувається
подовження.
А)
Січ, даль, мить, тінь;
Б) старість, честь, любов, радість;
В) мати, кров, безмежність, повість;
Г) ясність, певність, юність, свіжість.
8. Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з
апострофом.
А)
Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
Б) св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
В) бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9. У якому рядку в усіх словах не пишеться м’який знак?
А) тон…ший, ін…ший, дон…чин;
Б) Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
В) стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10. У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
А) Солом…яний, св..ято. арф…яр;
Б) пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
В) солов…ї, п…юре, медв…яний,;
Г) мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11. Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба
писати –йо—
А) син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
Б) ма…оріти, зна….омий,
кра….овий ;
В) д…оготь, с…омий, бо…овий.
12. Виберіть два рядки слів іншомовного
походження, у яких пишеться літера –і-
А)
д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
Б) сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
В)
кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
Г) д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н.
5 клас
Контрольна робота.
Повторення вивченого.
1. Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
В)тихий, веселий, веселитися, калина;
2. Виписати рядок, у якому всі іменники
записані правильно.
А) теплою, глибокою, свіжою,
польовою;
Б) зеленою, пахучею,
лісовою,земною;
В) гарною, свіжею, красивою,
справедливою.
3. Поставити іменники в орудному відмінку
однини й записати їх.
Пісня, доля, душа, меч, осінь,
любов, мати, міць, честь, молодь, круча.
4. Записати подані слова, поставивши, де
треба, м’який знак.
Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся,
несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… .
5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
Навча…шся, пиш…ш, чита…ш,
зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.
6. Розподілити дієслова
на дві колонки.
1-а дієвідміна
2-га дієвідміна
Працюють, носять, читають, підтримують,
сидять, біжать, допомагають, живуть,
співають,сплять.
7. Розподілити слова за
частинами мови.
1) ліс, зоря, студент, плакса; а)
дієслово;
2) веселий, добрий, залізний,
хоробрий; б) іменник;
3) написати, поважати, шанувати,
знайти. В) прикметник.
8.Виписати особові
займенники.
Садок, я, посадив, високі, тополі, він,
виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти, любити, Батьківщина, вони.
9.Написати
твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники,
прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування). (4б.)
5 Клас
Контрольна робота. Відомості
із синтаксису та
пунктуації.
Словосполучення, речення.
1.
У якому рядку всі словосполучення іменникові?
а) Ручка дверей, шапка господаря,
сторінка з книжки, чашка для
молока;
б)
білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
калинова сопілка ;
в)
возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
г)
далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2. У
якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
а) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз,
золоті руки;
б)
працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
працювати;
в) день
втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають
пишно, закінчити
роботу .
3 За
метою висловлювання речення поділяються
на
а) прості, складні, складені;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) причини, мети, умови;
г) єднальні, протиставні, розділові;
4.
Двоскладними реченнями називаються речення:
а) у яких наявні обидва головні члени—підмет і
присудок;
б) з одним головним членом;
в) у яких є другорядні члени речення;
5. Назвіть
речення, у якому не використано означень:
а) Осінній холодок над спраглою землею шатро
гаптоване
широко розіп’яв.
б) А гостей вже так багато в цій порі весняній.
в) Січ немало виплекала героїв, немало вмістила
в собі подій.
г) У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.
Додатком називається:
а) другорядний член речення, який
називає ознаку предмета;
б) другорядний член речення, який означає
предмет і відповідає на
питання непрямих відмінків;
в) другорядний член речення, який вказує на час,
місце, причину
дії;
г) головний член двоскладного речення, який
означає дію або стан
предмета.
7.
Виділіть речення, у якому немає додатка.
а) У нас до калини ставляться з великою повагою.
б) Львів—одне з найдавніших міст України.
в) Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
г) І робота закипіла, ліс рубати почали.
8. У
поданому реченні підкресліть додатки.
Тут копають рів глибокий, там
нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано
обставину.
а) А навколо по долині скрізь розсипались хати.
б) Князь побудував це величне місто.
в) І укрили Чорне море українські кораблі.
г) Дівчина співала пісню про рідну Україну
10. Яке
з речень є двоскладним?
а) Вивчаймо рідну мову.
б)
Люблю красу чарівного слова.
в) Мова об’єднує людей у національну спільноту.
г) Не можна не любити рідної мови.
11. Яке
з речень є непоширеним?
а) Легкий сніжок припорошив землю.
б) Біліє сніг.
в) Усюди засніжило.
г) Падає лапатий сніг.
12. Які з
названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
правильні відповіді)
а) Звертання;
б) додаток; в)
означення; г) підмет; д)
обставина.
5 клас Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
Звуки мови й звуки
мовлення.
1. Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А)
а,я,о,є,е;
Б)
у,ю,и,ї;
В)
а,о,у,е.
2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
А) сім’я, яблуко, співаю, єдиний;
Б) маля, синє, мелодія, пісня;
В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
3. Виділіть рядок, у якому звуків більше
ніж букв.
А) яблуко,рясно, дзвін, роз’їзд;
Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
В)тінню, бадьорий, торф’яний,
полум’я;
Г) бур’ян, без’якірний,
м’ята, обличчя.
4. У якому рядку однакова кількість звуків і
букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузір’я, небесний, солов’ї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
5. У якому рядку всі слова мають відкриті
склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
Виберіть
кілька правильних відповідей.
6.У яких рядках у всіх словах приголосні
звуки є глухими?
А) тиша, сипте, шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після м’якого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть
відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть
відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний
1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська
2)дев’ять букв, вісім звуків;
В) передзвін
3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні
4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською
5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
9. Установіть відповідність між словами та
правилами переносу їх з рядка
в рядок.
А) надзвичайний, підживити 1)
не можна відривати першу букву
від кореня;
Б) олія, Юлія 2) не
можна розривати буквосполучення
дж, дз;
В) дзвінок, раджу 3)Можна розривати
буквосполучення
дж, дз;
Г) прийти, прибрати
4) Склад, який складається з однієї літери ,
з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть
твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова,
у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
(3б.)
Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування
1. У якому
реченні неправильно використано чергування у/в?
А)
Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
Б)
Державною мовою в Україні є українська мова.
В)
ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
горах.
2. Укажіть рядок
, у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
А)
ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
Б)
сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
В)
…ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
Г)
пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3. Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються
з апострофом.
А) М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
Б)
під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
В)
об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
Г)
в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4. Укажіть речення, у якому неправильно
використано чергування у/в.
А) До
цих островів належав і Лебединий.
Б) Скрізь тихо й сумно.
В)
Стрепенувся ліс й собі заграв.
5. Виділіть рядок, у якому в усіх словах
подвоєння виникло внаслідок збігу
кінцевих і початкових літер частин слова
А) Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
Б) гілля, рівняння, осінній, міццю;
В) старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
Г)беззубий, здоровенний, каяття,
бадилля.
6. Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві
приголосні подовжились.
А)
Стаття, міддю, суддя, тінню;
Б) ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
В) стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
Г) життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7. Визначте рядок слів, у яких в орудному
відмінку однини відбувається
подовження.
А)
Січ, даль, мить, тінь;
Б) старість, честь, любов, радість;
В) мати, кров, безмежність, повість;
Г) ясність, певність, юність, свіжість.
8. Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з
апострофом.
А)
Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
Б) св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
В) бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9. У якому рядку в усіх словах не пишеться м’який знак?
А) тон…ший, ін…ший, дон…чин;
Б) Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
В) стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10. У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
А) Солом…яний, св..ято. арф…яр;
Б) пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
В) солов…ї, п…юре, медв…яний,;
Г) мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11. Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба
писати –йо—
А) син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
Б) ма…оріти, зна….омий,
кра….овий ;
В) д…оготь, с…омий, бо…овий.
12. Виберіть два рядки слів іншомовного
походження, у яких пишеться літера –і-
А)
д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
Б) сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
В)
кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
Г) д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н.
5 клас
Контрольна робота.
Повторення вивченого.
1. Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
В)тихий, веселий, веселитися, калина;
2. Виписати рядок, у якому всі іменники
записані правильно.
А) теплою, глибокою, свіжою,
польовою;
Б) зеленою, пахучею,
лісовою,земною;
В) гарною, свіжею, красивою,
справедливою.
3. Поставити іменники в орудному відмінку
однини й записати їх.
Пісня, доля, душа, меч, осінь,
любов, мати, міць, честь, молодь, круча.
4. Записати подані слова, поставивши, де
треба, м’який знак.
Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся,
несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… .
5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
Навча…шся, пиш…ш, чита…ш,
зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.
6. Розподілити дієслова
на дві колонки.
1-а дієвідміна
2-га дієвідміна
Працюють, носять, читають, підтримують,
сидять, біжать, допомагають, живуть,
співають,сплять.
7. Розподілити слова за
частинами мови.
1) ліс, зоря, студент, плакса; а)
дієслово;
2) веселий, добрий, залізний,
хоробрий; б) іменник;
3) написати, поважати, шанувати,
знайти. В) прикметник.
8.Виписати особові
займенники.
Садок, я, посадив, високі, тополі, він,
виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти, любити, Батьківщина, вони.
9.Написати
твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники,
прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування). (4б.)
5 Клас
Контрольна робота. Відомості
із синтаксису та
пунктуації.
Словосполучення, речення.
1.
У якому рядку всі словосполучення іменникові?
а) Ручка дверей, шапка господаря,
сторінка з книжки, чашка для
молока;
б)
білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
калинова сопілка ;
в)
возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
г)
далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2. У
якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
а) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз,
золоті руки;
б)
працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
працювати;
в) день
втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають
пишно, закінчити
роботу .
3 За
метою висловлювання речення поділяються
на
а) прості, складні, складені;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) причини, мети, умови;
г) єднальні, протиставні, розділові;
4.
Двоскладними реченнями називаються речення:
а) у яких наявні обидва головні члени—підмет і
присудок;
б) з одним головним членом;
в) у яких є другорядні члени речення;
5. Назвіть
речення, у якому не використано означень:
а) Осінній холодок над спраглою землею шатро
гаптоване
широко розіп’яв.
б) А гостей вже так багато в цій порі весняній.
в) Січ немало виплекала героїв, немало вмістила
в собі подій.
г) У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.
Додатком називається:
а) другорядний член речення, який
називає ознаку предмета;
б) другорядний член речення, який означає
предмет і відповідає на
питання непрямих відмінків;
в) другорядний член речення, який вказує на час,
місце, причину
дії;
г) головний член двоскладного речення, який
означає дію або стан
предмета.
7.
Виділіть речення, у якому немає додатка.
а) У нас до калини ставляться з великою повагою.
б) Львів—одне з найдавніших міст України.
в) Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
г) І робота закипіла, ліс рубати почали.
8. У
поданому реченні підкресліть додатки.
Тут копають рів глибокий, там
нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано
обставину.
а) А навколо по долині скрізь розсипались хати.
б) Князь побудував це величне місто.
в) І укрили Чорне море українські кораблі.
г) Дівчина співала пісню про рідну Україну
10. Яке
з речень є двоскладним?
а) Вивчаймо рідну мову.
б)
Люблю красу чарівного слова.
в) Мова об’єднує людей у національну спільноту.
г) Не можна не любити рідної мови.
11. Яке
з речень є непоширеним?
а) Легкий сніжок припорошив землю.
б) Біліє сніг.
в) Усюди засніжило.
г) Падає лапатий сніг.
12. Які з
названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
правильні відповіді)
а) Звертання;
б) додаток; в)
означення; г) підмет; д)
обставина.
5 клас Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
Звуки мови й звуки
мовлення.
1. Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А)
а,я,о,є,е;
Б)
у,ю,и,ї;
В)
а,о,у,е.
2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
А) сім’я, яблуко, співаю, єдиний;
Б) маля, синє, мелодія, пісня;
В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
3. Виділіть рядок, у якому звуків більше
ніж букв.
А) яблуко,рясно, дзвін, роз’їзд;
Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
В)тінню, бадьорий, торф’яний,
полум’я;
Г) бур’ян, без’якірний,
м’ята, обличчя.
4. У якому рядку однакова кількість звуків і
букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузір’я, небесний, солов’ї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
5. У якому рядку всі слова мають відкриті
склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
Виберіть
кілька правильних відповідей.
6.У яких рядках у всіх словах приголосні
звуки є глухими?
А) тиша, сипте, шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після м’якого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть
відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть
відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний
1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська
2)дев’ять букв, вісім звуків;
В) передзвін
3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні
4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською
5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
9. Установіть відповідність між словами та
правилами переносу їх з рядка
в рядок.
А) надзвичайний, підживити 1)
не можна відривати першу букву
від кореня;
Б) олія, Юлія 2) не
можна розривати буквосполучення
дж, дз;
В) дзвінок, раджу 3)Можна розривати
буквосполучення
дж, дз;
Г) прийти, прибрати
4) Склад, який складається з однієї літери ,
з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть
твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова,
у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
(3б.)
Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування
1. У якому
реченні неправильно використано чергування у/в?
А)
Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
Б)
Державною мовою в Україні є українська мова.
В)
ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
горах.
2. Укажіть рядок
, у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
А)
ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
Б)
сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
В)
…ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
Г)
пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3. Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються
з апострофом.
А) М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
Б)
під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
В)
об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
Г)
в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4. Укажіть речення, у якому неправильно
використано чергування у/в.
А) До
цих островів належав і Лебединий.
Б) Скрізь тихо й сумно.
В)
Стрепенувся ліс й собі заграв.
5. Виділіть рядок, у якому в усіх словах
подвоєння виникло внаслідок збігу
кінцевих і початкових літер частин слова
А) Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
Б) гілля, рівняння, осінній, міццю;
В) старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
Г)беззубий, здоровенний, каяття,
бадилля.
6. Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві
приголосні подовжились.
А)
Стаття, міддю, суддя, тінню;
Б) ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
В) стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
Г) життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7. Визначте рядок слів, у яких в орудному
відмінку однини відбувається
подовження.
А)
Січ, даль, мить, тінь;
Б) старість, честь, любов, радість;
В) мати, кров, безмежність, повість;
Г) ясність, певність, юність, свіжість.
8. Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з
апострофом.
А)
Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
Б) св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
В) бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9. У якому рядку в усіх словах не пишеться м’який знак?
А) тон…ший, ін…ший, дон…чин;
Б) Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
В) стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10. У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
А) Солом…яний, св..ято. арф…яр;
Б) пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
В) солов…ї, п…юре, медв…яний,;
Г) мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11. Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба
писати –йо—
А) син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
Б) ма…оріти, зна….омий,
кра….овий ;
В) д…оготь, с…омий, бо…овий.
12. Виберіть два рядки слів іншомовного
походження, у яких пишеться літера –і-
А)
д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
Б) сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
В)
кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
Г) д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н.
Комментарии
Отправить комментарий