Самостійна робота


САМОСТІЙНІ РОБОТИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ           УЧНІВ 9-11 КЛАСІВ

Робота № 1
1. Вставити пропущені букви:
Духм..яний, т..м..яний, с..в..ято, ц..в..ях, моркв..яний, мавп..ячий, в..їзд, пр..красний, пр..клеїти, пр..звище, пр..краси, ..ховати, ..чистити, ..грати.

2. Переписати, розкриваючи дужки:
Що/разу, в/ранці, де/не/де, день/у/день, до/дому, на/чисто, с/підлоба, що/найкраще, коли/не/коли, с/просоння, тихо/тихо, що/сь, будь/що/будь, по/третє, в/перемішку, на/гора, без/вісти, до/вподоби, до/щенту, на/жаль, на/зло.

3. Провідміняти іменники:
Сіль, вірність, мати.

4. Переписати і поставити розділові знаки. Накреслити схему 1-го речення:
Чудовий край! Хто жив у тобі хто дихав твоїм повітрям хто бачив твоє синє небо й чув про твою козацьку славу той тебе повік не забуде (І. Нечуй-Левицький).
Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять (Леся Українка).
Грім гримить хліб буде родить (Нар. творчість).
Я знаю все буде добре.

Робота № 2
1. Розкрити дужк
и:
З/за, з/над, по/над, з/поміж, із/за, по/під, по/між, з/під, зі/мною, з/ним, зі/сходу.

2. Вставити пропущені букви:
Пр..краси, пр..звище, пр..їхати, батал..он, ма..нез, українс..кий, пра..кий, козац..кий, одес..кий, пари..кий.


3. Дібрати антоніми:
Широкий, довгий, худий, білий, високий, веселий, добрий, чистий.


4. Переписати та поставити розділові знаки:
Це велике щастя коли поруч надійний вірний друг. З ним легко і радісно долати найкрутішу дорогу з ним не страшні найлютіші негоди. У тяжку годину він щедро поділиться з тобою і шматком хліба і скарбами незламного духу підтримає захистить коли зненацька нагряне біда. Тож цілком зрозуміло що наш народ споконвіку шанує благородний звичай побратимства який освячує найсердечніше дружбу що скріпилася спільно пролитою кров’ю в боротьбі за спільну мету.


5. Зробити переклад:
Чемпион по футболу, согласно приказу, вовлечь в работу, от всего сердца, у самого моря, в семь часов утра, экзамен по языку, к началу года, обратиться к сестре.

Робота № 3
1. Зробити фонетичний розбір слів: Бар’єр, зоря, ненька, бджола, яблуня.

2. Розібрати за будовою слова: Пришкільний, день, ніч, привіт, веселенький.

3. Утворити прикметники суфіксальним способом: Париж, Прага, Одеса, козак, чех, Іртиш, казах,
Онега, товариш, люд, студент, ткач, Буг.


4. Переписати і поставити розділові знаки. Накреслити схеми першого та другого речень:
Мені й досі здається і напевне завжди буде здаватися що крізь мою душу крізь мої очі мої болі та сподівання пройшла історія селянської долі і смуток житечка яке й досі не може нагодувати людей (М. Стельмах).
Трави побризкані росою стояли тихі принишклі бо ранок був теж тихий і обіцяв сонячний день.
Гляне молоко кисне (Народна творчість).
Ми віримо ти зможеш це зробити.


Робота № 4
1.     Переписати та поставити розділові знаки:
На подвір’ї голосно сміються діти та пурхають горобці.
Безперечно ти виконаєш завдання. Обступили нашу Ольгу люди Хай щаслива твоя доля буде!


2. Накреслити схему речення:
А над берегом моря походжає старий Половець, дивиться на море в бінокль, що привіз йому син, виглядає вітру чи хвилі, шукає на воді буйки над сітками, і йому згадується син Андрій (Ю. Яновський).


3. Провідміняти числівники: Сім, сто, дев’яносто восьмий.

5. Дібрати синоніми:
Льотчик, прапор, космос, процент, кавалерія.


Робота № 5

1. Переписати та поставити розділові знаки: Стрів дівча легінець Дай дівчино свій вінець (Нар. творчість).
Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів (Леся Українка).
Мово моя Зцілювала ти втомлених духом давала силу здоров’я довгий вік і навіть безсмертя тим що пили тебе.
2. Накреслити схеми речень:
Я люблю країну, в якій народився, в якій виріс.
Минуть роки, ти станеш дорослою людиною, і все хороше, що почує про тебе твій учитель, стане його радістю.


3. Розкрити дужки:
Давним/давно, кінець/кінцем, раз/у/раз, день/у/день, будь/що/будь, на/чолі, в/ногу, без/вісти, до/щенту, до/вподоби, як/не/як, де/не/де, по/пліч, по/перше, по/нашому, всього/на/всього, в/цілому, в/основному.

4. Провідміняти числівники:
700, 80, 6, сто п’ятий.

Робота № 6
1. Переписати та поставити розділові знаки:
Найрозумніша людина стає неуком якщо її не
навчати.
Дерева цілий день вимітали небо своїми зеленими мітлами і надвечір із-за хмар виглянуло сонце.
Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі викупався.


2. Накреслити схеми речень:
Ніхто не знає, де вони зимують, де вони ховаються від лютих завірюх.
Дехто з нас схожий на того півня, який уявляє, що сонце сходить кожного ранку, щоб послухати, як він співає.

3. Розкрити дужки:
По/пліч, на/зло, зо/зла, до/останку, до/долу, рік/у/рік, в/ногу, на/чолі, до/побачення, до/вподоби, до/щенту.

4. Провідміняти займенники: Я, він, ви.

5. Відредагувати речення:
Для вистави слід використати чотирьох прожекторів.

Робота № 7
1. Переписати та поставити розділові знаки:
Культура поняття серйозне. Власне це те що
складає суть цивілізації.
Посієш вчасно вродить пшениця рясно (Народна творчість).
Душа моя чиста й щира відкрита перед чесними людьми.

2. Накреслити схеми речень:
Я люблю, щоб сонце гріло, щоб сміялись діти. Уже було за південь, коли минули ліс і виїхали на широку дорогу, що підіймалася вгору.


3. Розкрити дужки:
На/жаль, все/одно, в/ногу, у/стократ, як/не/як, раз/у/раз, до/побачення, все/таки, казна/коли.


4. Визначити і підкреслити члени речення: Люблю я свою Україну і буду любить її міцно.


Робота № 8
1. Переписати та поставити розділові знаки:
І їй здається виринає човен із-за хвилі.
Гляне холодною водою зіллє.
Яка ти розкішна земле думала Маланка Весело
засівати тебе хлібом прикрашати зелом заквітчати квітами (М. Коцюбинський).

2. Накреслити схеми речень:
Мороз дужчав, загоралися ясні зорі на небі, що ставало світлішим, у будинках вікна засвітилися.
Земля прекрасна, тому що на ній живуть дзвінкоголосі малюки.

3. Замість крапок поставити, де потрібно, апостроф
чи м’який знак:

Грав..юра, мавп..ячий, черв..як, арф..ярка, нен..чин, прем..єра, фотоз..йомка, В..ячеслав, зм..якшити, Хар..ків, чотир..ох, чотир..ма, дон..чин, біл..чин.

4. Провідміняти числівники:
5. 100, 70.

5. Зробити переклад:
Спросить, начало, счет, роза, шиповник, созвездие, попугай, сливки, ландыш.

Робота № 9
1. Переписати та поставити розділові знаки: Тут навіть повітря несло в собі якусь чарівність. Вміє розставатись той хто вмів любить (М. Рильський).

2. Накреслити схему речення:
Він любив це місце, хоча щоразу, сходячи на Монастирську скелю, відчував якусь тривогу й тяжкість на серці, тут думки не мали припону й мчали шалено… (Ю. Мушкетик).

3. Розкрити дужки:
До/тла, до/щенту, до/речі, до/останку, до/побачення, до/дому, зі/споду, на/зло, на/жаль, зо/зла, по/київськи, де/не/де, всього/на/всього, день/у/день, що/дня, с/під/лоба.

4. Підкреслити члени речення:
У високому небі яскраво сяє сонце навесні.

5. Визначити частини мови:
Яскравий, намальований, бігти, заробивши, напередодні, біля, за, проте, ох, би, хай, понад, свій, хтось, сотня, сотий, сто.

Робота № 10
1. Переписати та поставити розділові знаки:
Світить у блакиті сонце зеленіють гори джерельною свіжістю дихає вода.
І сниться сон мені у небо блакитне злітають кольорові кульки.
Така спека була через кілька днів уся трава пожовкла.

2. Накреслити схеми речень:
Збратав нас труд, що творить чудеса, здружила мисль, що у Всесвіт проникає.
Молодий поет, якщо він не ледачий думкою, якщо він свідомий своєї високої місії в літературі, не може пройти повз величезний творчий досвід Павла Тичини (О. Гончар).

3. Розкрити дужки:
Де/не/де, день/у/день, коли/не/коли, раз/у/раз, де/коли, будь/хто, до/пізна, до/нині, до/долу, до/останку, до/щенту, до/вподоби, до/речі, не/мовби, с/під/лоба.

4. Вставити пропущені букви:
Пр..чистий, пр..спокійно, пр..зидія, пр..людія, ро..брелися, тон..а, мас..а, духм..яний, мавп..ячий, торф..яний, комп..ютер, черв..як.


5. Провідміняти числівники:
40, 3, 79, двадцять восьмий.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога