Контрольні роботи


5 клас                   Контрольна робота. Повторення вивченого.
                                                 
1.     Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
   А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
   Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
   В)тихий, веселий, веселитися, калина;
    
   2. Виписати рядок, у якому всі іменники записані правильно.
               А) теплою, глибокою, свіжою, польовою;
               Б) зеленою, пахучею, лісовою,земною;
               В) гарною, свіжею, красивою, справедливою.

   3. Поставити іменники в орудному відмінку однини й записати їх.
               Пісня, доля, душа, меч, осінь, любов, мати, міць, честь, молодь, круча.

  4. Записати подані слова, поставивши, де треба, мякий знак.
               Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся, несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
               мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… . 

 5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
                Навча…шся, пиш…ш, чита…ш, зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
                перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.

6. Розподілити дієслова на дві колонки.
           1-а дієвідміна                                             2-га дієвідміна
        Працюють, носять, читають, підтримують, сидять, біжать, допомагають, живуть,
         співають,сплять.
7. Розподілити слова за частинами мови.
       1) ліс, зоря, студент, плакса;                                    а) дієслово;
       2) веселий, добрий, залізний, хоробрий;             б) іменник;
       3) написати, поважати, шанувати, знайти.            В) прикметник.
8.Виписати особові займенники.
    Садок, я, посадив, високі, тополі, він, виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти,  любити, Батьківщина, вони.
9.Написати твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники, прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування).                  (4б.)







5 Клас     Контрольна робота. Відомості із синтаксису та
пунктуації. Словосполучення, речення.

1.     У якому рядку всі словосполучення іменникові?
          а)  Ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для
                молока;
  б)  білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
                калинова сопілка ;
                          в)  возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
                          г)  далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2.  У якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
                  а)  густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;
         б)  працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
                    працювати;
     в)  день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
              г)  приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають пишно, закінчити
                   роботу .
3  За метою висловлювання речення поділяються  на
                    а)  прості, складні, складені;
                    б)  розповідні, питальні, спонукальні;
                    в)  причини, мети, умови;
                    г)  єднальні, протиставні, розділові;
4.  Двоскладними реченнями називаються речення:
                         а)  у яких наявні обидва головні члени—підмет і присудок;
                         б)  з одним головним членом;
                         в)  у яких є другорядні члени речення;

     5.  Назвіть речення, у якому не використано означень:
                   а)  Осінній холодок над спраглою землею шатро гаптоване
                   широко розіпяв.      
                   б)  А гостей вже так багато в цій порі весняній.
  в)  Січ немало виплекала героїв, немало вмістила в собі подій.
                         г)  У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.  Додатком називається:
       а)  другорядний член речення, який називає ознаку предмета;
                   б)  другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на
                 питання непрямих відмінків;
               в)  другорядний член речення, який вказує на час, місце, причину
               дії;
                  г)  головний член двоскладного речення, який означає дію або стан
               предмета.



7.     Виділіть речення, у якому немає додатка.
                 а)  У нас до калини ставляться з великою повагою.
                             б)  Львів—одне з найдавніших міст України.
                             в)  Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
                             г)  І робота закипіла, ліс рубати почали.
   8.  У поданому реченні підкресліть додатки.
               Тут копають рів глибокий, там нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано обставину.
                       а)  А навколо по долині скрізь розсипались хати.
                             б)  Князь побудував це величне місто.
                             в)  І укрили Чорне море українські кораблі.
                             г)  Дівчина співала пісню про рідну Україну
 10.  Яке з речень є двоскладним?
                             а)  Вивчаймо рідну мову.
                             б)  Люблю красу чарівного слова.
                             в)  Мова обєднує людей у національну спільноту.
                             г)  Не можна не любити рідної мови.
 11.  Яке з речень є непоширеним?
                             а)  Легкий сніжок припорошив землю.
                             б)  Біліє сніг.
                             в)  Усюди засніжило.
                             г)  Падає лапатий сніг.
12.  Які з названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
        правильні відповіді)
               а)  Звертання;  б)  додаток;  в)  означення;  г) підмет; д) обставина.













5 клас                       Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
                           Звуки мови й звуки мовлення.

1.     Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А) а,я,о,є,е;
Б) у,ю,и,ї;
В) а,о,у,е.
     2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
           А) сімя, яблуко, співаю, єдиний;
           Б) маля, синє, мелодія, пісня;
           В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
    3. Виділіть рядок, у якому звуків більше ніж букв.
            А) яблуко,рясно, дзвін, розїзд;
            Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
            В)тінню, бадьорий, торфяний, полумя;
             Г) бурян, безякірний, мята, обличчя.
   4. У якому рядку однакова кількість звуків і букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузіря, небесний, соловї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
  5. У якому рядку всі слова мають відкриті склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
  Виберіть кілька правильних відповідей.
  6.У яких рядках у всіх словах приголосні звуки є глухими?
А) тиша, сипте,  шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
 7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після мякого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний                              1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська                         2)девять букв, вісім звуків;
В) передзвін                              3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні                                   4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською                          5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
 9. Установіть відповідність між словами та правилами переносу їх з рядка
      в рядок.
А) надзвичайний, підживити        1) не можна відривати першу букву
                                                                    від кореня;
Б) олія, Юлія                                       2) не можна розривати буквосполучення
                                                                    дж, дз;
В) дзвінок, раджу                              3)Можна розривати буквосполучення
                                                                      дж, дз;                          
Г) прийти, прибрати                         4) Склад, який складається з однієї літери ,
                                                                   з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова, у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
      (3б.)






      


Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування

1.     У якому реченні неправильно використано чергування у/в?
          А)  Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
          Б)  Державною мовою в Україні є українська мова.
          В)  ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
                 горах.
2.     Укажіть рядок , у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
               А)  ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
               Б)  сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
               В)  …ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
                     Г)  пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3.  Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом.
          
                      А)  М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
                      Б)  під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
                      В)  об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
              Г)   в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4.  Укажіть речення, у якому неправильно використано чергування  у/в.
                       А)  До цих островів належав і Лебединий.
               Б)  Скрізь тихо й сумно.
                        В)  Стрепенувся ліс й собі заграв.
5.  Виділіть рядок, у якому в усіх словах подвоєння виникло внаслідок збігу
     кінцевих і початкових літер частин слова
                        А)  Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
                        Б)  гілля, рівняння, осінній, міццю;
                        В)  старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
                        Г)беззубий, здоровенний, каяття, бадилля.
6.  Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві приголосні подовжились.
                А)  Стаття, міддю, суддя, тінню;
                        Б)  ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
                        В)  стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
                        Г)  життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7.  Визначте рядок слів, у яких в орудному відмінку однини відбувається
     подовження.
                          А)  Січ, даль, мить, тінь;
                          Б)  старість, честь, любов, радість;
                          В)  мати, кров, безмежність, повість;
                          Г)  ясність, певність, юність, свіжість.
8.  Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.
                          А)  Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
                          Б)  св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
                          В)  бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9.  У якому рядку в усіх словах не пишеться мякий знак?
                           А)  тон…ший, ін…ший, дон…чин;
                  Б)   Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
                           В)  стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10.  У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
                  А)  Солом…яний, св..ято. арф…яр;
                          Б)  пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
                          В)  солов…ї, п…юре, медв…яний,;
                          Г)  мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11.  Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба писати –йо—
                          А)  син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
                          Б) ма…оріти, зна….омий, кра….овий ;
                          В)  д…оготь, с…омий, бо…овий.
12.  Виберіть два рядки слів іншомовного походження, у яких пишеться  літера –і-
                  А)  д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
                          Б)  сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
                  В)  кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
                           Г)  д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н. 





5 клас                   Контрольна робота. Повторення вивченого.
                                                 
1.     Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
   А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
   Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
   В)тихий, веселий, веселитися, калина;
    
   2. Виписати рядок, у якому всі іменники записані правильно.
               А) теплою, глибокою, свіжою, польовою;
               Б) зеленою, пахучею, лісовою,земною;
               В) гарною, свіжею, красивою, справедливою.

   3. Поставити іменники в орудному відмінку однини й записати їх.
               Пісня, доля, душа, меч, осінь, любов, мати, міць, честь, молодь, круча.

  4. Записати подані слова, поставивши, де треба, мякий знак.
               Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся, несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
               мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… . 

 5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
                Навча…шся, пиш…ш, чита…ш, зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
                перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.

6. Розподілити дієслова на дві колонки.
           1-а дієвідміна                                             2-га дієвідміна
        Працюють, носять, читають, підтримують, сидять, біжать, допомагають, живуть,
         співають,сплять.
7. Розподілити слова за частинами мови.
       1) ліс, зоря, студент, плакса;                                    а) дієслово;
       2) веселий, добрий, залізний, хоробрий;             б) іменник;
       3) написати, поважати, шанувати, знайти.            В) прикметник.
8.Виписати особові займенники.
    Садок, я, посадив, високі, тополі, він, виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти,  любити, Батьківщина, вони.
9.Написати твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники, прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування).                  (4б.)







5 Клас     Контрольна робота. Відомості із синтаксису та
пунктуації. Словосполучення, речення.

1.     У якому рядку всі словосполучення іменникові?
          а)  Ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для
                молока;
  б)  білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
                калинова сопілка ;
                          в)  возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
                          г)  далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2.  У якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
                  а)  густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;
         б)  працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
                    працювати;
     в)  день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
              г)  приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають пишно, закінчити
                   роботу .
3  За метою висловлювання речення поділяються  на
                    а)  прості, складні, складені;
                    б)  розповідні, питальні, спонукальні;
                    в)  причини, мети, умови;
                    г)  єднальні, протиставні, розділові;
4.  Двоскладними реченнями називаються речення:
                         а)  у яких наявні обидва головні члени—підмет і присудок;
                         б)  з одним головним членом;
                         в)  у яких є другорядні члени речення;

     5.  Назвіть речення, у якому не використано означень:
                   а)  Осінній холодок над спраглою землею шатро гаптоване
                   широко розіпяв.      
                   б)  А гостей вже так багато в цій порі весняній.
  в)  Січ немало виплекала героїв, немало вмістила в собі подій.
                         г)  У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.  Додатком називається:
       а)  другорядний член речення, який називає ознаку предмета;
                   б)  другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на
                 питання непрямих відмінків;
               в)  другорядний член речення, який вказує на час, місце, причину
               дії;
                  г)  головний член двоскладного речення, який означає дію або стан
               предмета.



7.     Виділіть речення, у якому немає додатка.
                 а)  У нас до калини ставляться з великою повагою.
                             б)  Львів—одне з найдавніших міст України.
                             в)  Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
                             г)  І робота закипіла, ліс рубати почали.
   8.  У поданому реченні підкресліть додатки.
               Тут копають рів глибокий, там нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано обставину.
                       а)  А навколо по долині скрізь розсипались хати.
                             б)  Князь побудував це величне місто.
                             в)  І укрили Чорне море українські кораблі.
                             г)  Дівчина співала пісню про рідну Україну
 10.  Яке з речень є двоскладним?
                             а)  Вивчаймо рідну мову.
                             б)  Люблю красу чарівного слова.
                             в)  Мова обєднує людей у національну спільноту.
                             г)  Не можна не любити рідної мови.
 11.  Яке з речень є непоширеним?
                             а)  Легкий сніжок припорошив землю.
                             б)  Біліє сніг.
                             в)  Усюди засніжило.
                             г)  Падає лапатий сніг.
12.  Які з названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
        правильні відповіді)
               а)  Звертання;  б)  додаток;  в)  означення;  г) підмет; д) обставина.













5 клас                       Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
                           Звуки мови й звуки мовлення.

1.     Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А) а,я,о,є,е;
Б) у,ю,и,ї;
В) а,о,у,е.
     2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
           А) сімя, яблуко, співаю, єдиний;
           Б) маля, синє, мелодія, пісня;
           В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
    3. Виділіть рядок, у якому звуків більше ніж букв.
            А) яблуко,рясно, дзвін, розїзд;
            Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
            В)тінню, бадьорий, торфяний, полумя;
             Г) бурян, безякірний, мята, обличчя.
   4. У якому рядку однакова кількість звуків і букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузіря, небесний, соловї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
  5. У якому рядку всі слова мають відкриті склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
  Виберіть кілька правильних відповідей.
  6.У яких рядках у всіх словах приголосні звуки є глухими?
А) тиша, сипте,  шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
 7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після мякого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний                              1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська                         2)девять букв, вісім звуків;
В) передзвін                              3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні                                   4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською                          5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
 9. Установіть відповідність між словами та правилами переносу їх з рядка
      в рядок.
А) надзвичайний, підживити        1) не можна відривати першу букву
                                                                    від кореня;
Б) олія, Юлія                                       2) не можна розривати буквосполучення
                                                                    дж, дз;
В) дзвінок, раджу                              3)Можна розривати буквосполучення
                                                                      дж, дз;                          
Г) прийти, прибрати                         4) Склад, який складається з однієї літери ,
                                                                   з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова, у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
      (3б.)






      


Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування

1.     У якому реченні неправильно використано чергування у/в?
          А)  Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
          Б)  Державною мовою в Україні є українська мова.
          В)  ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
                 горах.
2.     Укажіть рядок , у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
               А)  ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
               Б)  сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
               В)  …ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
                     Г)  пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3.  Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом.
          
                      А)  М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
                      Б)  під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
                      В)  об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
              Г)   в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4.  Укажіть речення, у якому неправильно використано чергування  у/в.
                       А)  До цих островів належав і Лебединий.
               Б)  Скрізь тихо й сумно.
                        В)  Стрепенувся ліс й собі заграв.
5.  Виділіть рядок, у якому в усіх словах подвоєння виникло внаслідок збігу
     кінцевих і початкових літер частин слова
                        А)  Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
                        Б)  гілля, рівняння, осінній, міццю;
                        В)  старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
                        Г)беззубий, здоровенний, каяття, бадилля.
6.  Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві приголосні подовжились.
                А)  Стаття, міддю, суддя, тінню;
                        Б)  ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
                        В)  стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
                        Г)  життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7.  Визначте рядок слів, у яких в орудному відмінку однини відбувається
     подовження.
                          А)  Січ, даль, мить, тінь;
                          Б)  старість, честь, любов, радість;
                          В)  мати, кров, безмежність, повість;
                          Г)  ясність, певність, юність, свіжість.
8.  Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.
                          А)  Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
                          Б)  св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
                          В)  бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9.  У якому рядку в усіх словах не пишеться мякий знак?
                           А)  тон…ший, ін…ший, дон…чин;
                  Б)   Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
                           В)  стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10.  У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
                  А)  Солом…яний, св..ято. арф…яр;
                          Б)  пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
                          В)  солов…ї, п…юре, медв…яний,;
                          Г)  мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11.  Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба писати –йо—
                          А)  син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
                          Б) ма…оріти, зна….омий, кра….овий ;
                          В)  д…оготь, с…омий, бо…овий.
12.  Виберіть два рядки слів іншомовного походження, у яких пишеться  літера –і-
                  А)  д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
                          Б)  сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
                  В)  кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
                           Г)  д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н. 




















  
5 клас                   Контрольна робота. Повторення вивченого.
                                                 
1.     Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
   А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
   Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
   В)тихий, веселий, веселитися, калина;
    
   2. Виписати рядок, у якому всі іменники записані правильно.
               А) теплою, глибокою, свіжою, польовою;
               Б) зеленою, пахучею, лісовою,земною;
               В) гарною, свіжею, красивою, справедливою.

   3. Поставити іменники в орудному відмінку однини й записати їх.
               Пісня, доля, душа, меч, осінь, любов, мати, міць, честь, молодь, круча.

  4. Записати подані слова, поставивши, де треба, мякий знак.
               Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся, несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
               мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… . 

 5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
                Навча…шся, пиш…ш, чита…ш, зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
                перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.

6. Розподілити дієслова на дві колонки.
           1-а дієвідміна                                             2-га дієвідміна
        Працюють, носять, читають, підтримують, сидять, біжать, допомагають, живуть,
         співають,сплять.
7. Розподілити слова за частинами мови.
       1) ліс, зоря, студент, плакса;                                    а) дієслово;
       2) веселий, добрий, залізний, хоробрий;             б) іменник;
       3) написати, поважати, шанувати, знайти.            В) прикметник.
8.Виписати особові займенники.
    Садок, я, посадив, високі, тополі, він, виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти,  любити, Батьківщина, вони.
9.Написати твір-мініатюру, на тему «Золота осінь» (4-5 речень). Виділити іменники, прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування).                  (4б.)







5 Клас     Контрольна робота. Відомості із синтаксису та
пунктуації. Словосполучення, речення.

1.     У якому рядку всі словосполучення іменникові?
          а)  Ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для
                молока;
  б)  білий од вітру, червоний від сорому,голосно розмовляти,
                калинова сопілка ;
                          в)  возив сіно, демонстрував задоволення, дехто з вас;
                          г)  далеко від своїх, добре відома, йшов стежкою.
2.  У якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
                  а)  густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;
         б)  працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре
                    працювати;
     в)  день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
              г)  приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають пишно, закінчити
                   роботу .
3  За метою висловлювання речення поділяються  на
                    а)  прості, складні, складені;
                    б)  розповідні, питальні, спонукальні;
                    в)  причини, мети, умови;
                    г)  єднальні, протиставні, розділові;
4.  Двоскладними реченнями називаються речення:
                         а)  у яких наявні обидва головні члени—підмет і присудок;
                         б)  з одним головним членом;
                         в)  у яких є другорядні члени речення;

     5.  Назвіть речення, у якому не використано означень:
                   а)  Осінній холодок над спраглою землею шатро гаптоване
                   широко розіпяв.      
                   б)  А гостей вже так багато в цій порі весняній.
  в)  Січ немало виплекала героїв, немало вмістила в собі подій.
                         г)  У всякого своя доля і свій шлях широкий.
6.  Додатком називається:
       а)  другорядний член речення, який називає ознаку предмета;
                   б)  другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на
                 питання непрямих відмінків;
               в)  другорядний член речення, який вказує на час, місце, причину
               дії;
                  г)  головний член двоскладного речення, який означає дію або стан
               предмета.



7.     Виділіть речення, у якому немає додатка.
                 а)  У нас до калини ставляться з великою повагою.
                             б)  Львів—одне з найдавніших міст України.
                             в)  Забіліли мури, вежі, появилися церкви.
                             г)  І робота закипіла, ліс рубати почали.
   8.  У поданому реченні підкресліть додатки.
               Тут копають рів глибокий, там нагортують вали.
9.Виділіть речення, у якому використано обставину.
                       а)  А навколо по долині скрізь розсипались хати.
                             б)  Князь побудував це величне місто.
                             в)  І укрили Чорне море українські кораблі.
                             г)  Дівчина співала пісню про рідну Україну
 10.  Яке з речень є двоскладним?
                             а)  Вивчаймо рідну мову.
                             б)  Люблю красу чарівного слова.
                             в)  Мова обєднує людей у національну спільноту.
                             г)  Не можна не любити рідної мови.
 11.  Яке з речень є непоширеним?
                             а)  Легкий сніжок припорошив землю.
                             б)  Біліє сніг.
                             в)  Усюди засніжило.
                             г)  Падає лапатий сніг.
12.  Які з названих понять є другорядними членами речення? (дати 3
        правильні відповіді)
               а)  Звертання;  б)  додаток;  в)  означення;  г) підмет; д) обставина.













5 клас                       Контрольна робота .Фонетика. Графіка.
                           Звуки мови й звуки мовлення.

1.     Виписати рядок, у якому всі звуки голосні.
А) а,я,о,є,е;
Б) у,ю,и,ї;
В) а,о,у,е.
     2.Позначити рядок, у якому букви я, ю,є позначають 2 –а звуки.
           А) сімя, яблуко, співаю, єдиний;
           Б) маля, синє, мелодія, пісня;
           В) проміння, стоїть, грає, сіллю.
    3. Виділіть рядок, у якому звуків більше ніж букв.
            А) яблуко,рясно, дзвін, розїзд;
            Б) сім’я, щастя, їжак, солов’ї;
            В)тінню, бадьорий, торфяний, полумя;
             Г) бурян, безякірний, мята, обличчя.
   4. У якому рядку однакова кількість звуків і букв?
А)зоря, єдність, юнь,щильний;
Б) день, сузіря, небесний, соловї;
В)синь, бадьорий, місяць, калинонька;
Г) курява, хурделиця, вись, паляниця.
  5. У якому рядку всі слова мають відкриті склади?
А) Любов, буря, червоний, тихий;
Б) мальва, береза, дорога, радість;
В) поле, величати, знайомити, сусіди;
Г) сонце, промінь, світло, водій.
  Виберіть кілька правильних відповідей.
  6.У яких рядках у всіх словах приголосні звуки є глухими?
А) тиша, сипте,  шепотіти, кіт;
Б) пташка, фокус, топотіти, шити;
В) Добро, співати, слово, тихий, тік;
Г) швець, мрія, шість, пиріг.
 7. Коли літери я, ю,є позначають два звуки?
А) після приголосного;
Б) після голосного;
В) після апострофа;
Г)після мякого знака;
Д) на початку слова.
До кожного рядка , позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою.
8. Установіть відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.
А) сонячний                              1) вісім букв, сім звуків;
Б) європейська                         2)девять букв, вісім звуків;
В) передзвін                              3) одинадцять букв, одинадцять звуків;
Г)сьогодні                                   4)вісім букв, вісім звуків;
Д) українською                          5) одинадцять букв, дванадцять звуків.
 9. Установіть відповідність між словами та правилами переносу їх з рядка
      в рядок.
А) надзвичайний, підживити        1) не можна відривати першу букву
                                                                    від кореня;
Б) олія, Юлія                                       2) не можна розривати буквосполучення
                                                                    дж, дз;
В) дзвінок, раджу                              3)Можна розривати буквосполучення
                                                                      дж, дз;                          
Г) прийти, прибрати                         4) Склад, який складається з однієї літери ,
                                                                   з рядка в рядок не переносять.
10.Напишіть твір-мініатюру (4-5 речень) на тему «Моє улюблене свято», використовуючи слова, у яких кількість букв і звуків не співпадає. Підкресліть їх.
      (3б.)






      


Тематична контрольна робота . Орфографія.Тестування

1.     У якому реченні неправильно використано чергування у/в?
          А)  Усе у нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
          Б)  Державною мовою в Україні є українська мова.
          В)  ЦІ тварини віками використовувались для пошуків і врятування людей у
                 горах.
2.     Укажіть рядок , у якому всі слова пишуться з буквосполученнями –йо-.
               А)  ра…он, с…огодні, брон…овик, с…омий;
               Б)  сер…озний, міл….он, батал…он, бо…овий
               В)  …ому, літн…ого, л…он, ц…ого;
                     Г)  пол….овий, брон…овик, ма…ор, зна…омий;
3.  Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом.
          
                      А)  М…ята, пор…ядок, бур…я, п…ята;
                      Б)  під…їхати, зв…язок, цв…ях, св…ято;
                      В)  об…єм, подвір…я, в…ялий, пір…я;
              Г)   в…ється, моркв…яний, інтерв…ю, п…є.
4.  Укажіть речення, у якому неправильно використано чергування  у/в.
                       А)  До цих островів належав і Лебединий.
               Б)  Скрізь тихо й сумно.
                        В)  Стрепенувся ліс й собі заграв.
5.  Виділіть рядок, у якому в усіх словах подвоєння виникло внаслідок збігу
     кінцевих і початкових літер частин слова
                        А)  Беззахисний, віддаль, стінний, піднісся;
                        Б)  гілля, рівняння, осінній, міццю;
                        В)  старанний, роздоріжжя, Ілля, Запоріжжя;
                        Г)беззубий, здоровенний, каяття, бадилля.
6.  Виділіть рядок, в усіх словах якого кінцеві приголосні подовжились.
                А)  Стаття, міддю, суддя, тінню;
                        Б)  ячмінний, осінній, беззахисний, оббігти;
                        В)  стінний, рослинний, молоддю, сіллю;
                        Г)  життя, збіжжя, роззброїти, беззаконно.
7.  Визначте рядок слів, у яких в орудному відмінку однини відбувається
     подовження.
                          А)  Січ, даль, мить, тінь;
                          Б)  старість, честь, любов, радість;
                          В)  мати, кров, безмежність, повість;
                          Г)  ясність, певність, юність, свіжість.
8.  Виділіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.
                          А)  Дит…ясла, полум…я, в..юн, здоров…я;
                          Б)  св…ято, моркв…яний, м…ята, прем…єра;
                          В)  бур…ян, р…ясно, торф…яний, матір…ю.
9.  У якому рядку в усіх словах не пишеться мякий знак?
                           А)  тон…ший, ін…ший, дон…чин;
                  Б)   Хар…ків, мен…ший, граєш…ся, голуб;
                           В)  стіл…ці, ніч…, ін…женер, яблун…ці.
10.  У якому рядку ставимо апостроф у всіх словах?
                  А)  Солом…яний, св..ято. арф…яр;
                          Б)  пів…ялини, дит…ясла, торф…яний,;
                          В)  солов…ї, п…юре, медв…яний,;
                          Г)  мавп…ячий, Лук…янець, жираф…ячий.
11.  Виберіть рядок, у якому в усіх словах треба писати –йо—
                          А)  син…ого. Л…одовий, прац…овитий;
                          Б) ма…оріти, зна….омий, кра….овий ;
                          В)  д…оготь, с…омий, бо…овий.
12.  Виберіть два рядки слів іншомовного походження, у яких пишеться  літера –і-
                  А)  д…ректор, с…гмент, ф…ніш, глад…олус;
                          Б)  сп..кер, граф..ка, тр…умф, ф…нанси;
                  В)  кл…єнт, …люзія, н…кель, к…кілограм;
                           Г)  д…скета, каз…но, ч…пси, бенз…н. 




























  





















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога